Claes

Hvilken farve og lakering klæder bedst en Corvette?

Rating: 2 votes, 5.00 average.
Jeg har altid syntes, at klassiske Corvetter er flottest i de klassiske farver som f.eks sort, rød eller sølv. De sidste par år har jeg dog taget mig selv i at kunne lide farver og lakeringer, der skiller sig lidt ud fra mængden. Måske har det noget at gøre med, at der er kommet rigtig mange sorte, røde og sølvfarvede Corvetter i Danmark?

Indtil videre er jeg i tvivl om, om min Corvette skal være sort igen, når den en dag skal males, eller om jeg skal prøve noget lidt mere anderledes og vildt? Det var faktisk da Allan Keil fik malet sin 1970'er i en virkelig flot dyb metallicrød farve det gik op for mig, at det faktisk var skønt med lidt andre farver: Et frisk pust!



Allan med sin flotte 1970 Corvette - i en lækker dyb metallicrød farve.


Sort, rød og sølv er de sikre valg - dem går man ikke galt i byen med. Men jeg synes måske man ser så mange sorte og sølvfarvede firmabiler, at man kan blive en lille smule træt af det. Ingen tør købe andet, da de så mister mere i værdi, når de skal sælges. Alle vil jo gerne være ens idag.

Efter at have skrevet om Mako Shark modellerne med deres specielle hajlakering, så har jeg fået den vanvittige idé, at min Corvette da skal males præcis sådan! Det understøtter jo fuldstændig hele essensen af Corvetten - den er jo en haj - og det kommer endnu mere til udtryk hvis den også er malet som én!



Her en fin 1964 Sting Ray malet i Mako Shark temaet

Jeg har ikke fundet andre end den hér på nettet, som er malet i Mako Shark temaet. Jeg synes den er rigtig flot og jeg er sikker på den ville få en del opmærksomhed blandt alle de andre sorte, røde og sølvfarvede Corvetter! Jeg er klar over den her er peppet yderligere op med Mako Shark-style sidepipes osv, men en standard Vette ville det også klæde tror jeg.

Det er da egentlig også ret meget i Classic-ånden, at lave lidt custom-lakeringer. Jeg synes der er alt for langt mellem en god custom-lakering - eller custombiler generelt. Det var da rigtig sjovt - og en fed kultur. Det er jo sikkert det samme, der spiller ind, som hos de sorte og sølvfarvede Audier, man ser overalt. Ejerne tør simpelthen ikke ofre så store penge på en bil, som alligevel ikke bliver original: De frygter aldrig at få investeringen hjem igen. Jeg kan sagtens forstå det - men det er nu alligevel lidt kedeligt..

Det kunne også være sjovt, at gå hele vejen og lave en rigtig Stars & Stripes Corvette. De har altid fascineret mig - selvom det jo helt sikkert er udpræget "dårlig smag" - hvad det så end er?


Her en rigtig, rigtig flot Corvette malet i Stars & Stripes tema. Det er vel en klassiker i sig selv?


Nå - men det ender jo nok alligevel med, at jeg maler min Corvette sort, fordi den ellers bliver umulig at sælge. Haha. Nej - men de klassiske farver ER jo bare flotte, og der er ikke noget som en sort C3 - eller en little red Corvette! Jeg håber dog jeg kan få mig selv overtalt til at male en mere usædvanlig farve. Vi får se. Jeg ender nok med sort igen - gammel kærlighed ruster jo, som bekendt ikke. Men hermed er mine idéer giver videre, og jeg håber faktisk nogen vil gå lidt mere utraditionelle veje - det er så skønt med lidt variation!

Skriv endelig kommentarer om jeres holdninger til lakeringer og custom generelt. I kan også sætte billeder ind i svarene herunder - på den måde kan det måske udvike sig til en rigtig inspirerende blog!


Claes

Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder

Updated 29-01-2011 at 16:48 by Claes

Categories
Corvette inspiration/debat

kommentarer

  1. John's avatar
    Underligt der kan være tvivl om det, vi alle ved da, at det naturligvis er 1969 Riverside Gold som er den flotteste farve :-)

    Jeg har det sådan, at jeg godt kan lide de tids typiske farver. Ud over Riverside Gold fra 1969 syntes jeg at 1969 Fathom Green, 1970/71 Ontario Orange, 1971/1972 Steel Cities Gray + nogle andre er super flotte.

    Hvis min bil skulle males om i dag, så skulle den være Riverside Gold igen. Hvis jeg bestemmer mig for en anden farve, så skal det være en tids typisk farve fra min bil's årgang.

    /John
  2. Claes's avatar
    Hej John

    Mange tak for din kommentar!

    Ja. Hvis jeg havde din bil, så skulle den helt absolut også være Riverside Gold igen - helt uden tvivl. Det er da en fed tidstypisk farve! 1960'ere og 1970'erne var jo nogle år med dejligt mange specielle farver - og jeg elsker dem!

    Riverside Gold er et rigtig godt eksempel, den gør sig endnu bedre i virkeligheden, synes jeg:

  3. John's avatar
    Ja der er mange fede gamle farver, lidt synd de går i glemmebogen.

    HVORFOR KAN JEG IKKE FÅ STORE BILLEDER IND I MIN TRÅDE??
    Hvad gør i andre?
  4. Claes's avatar
    Hvis det er et billede, der findes et andet sted på nettet, så plejer jeg bare at højreklikke på det og trykke "kopier". Så kan man sætte de ind i tråden. Hvis du bruger den dér indsæt billede, , så skal man fjerne det lille flueben i den lille firkant. Så sætter den billedet ind i samme størrelse, som det var på den side man "stjal" det fra. ;-)

    Her er skøønt billede af Astro-vetterne, som de amerikanske astronauter fik i 1969. Det er ligefør de er en helt blog værd i sig selv! Jeg havde faktisk glemt dem - og også at de netop var Riverside Gold. Fedt!



    Riverside Gold Costum-lakerede vetter - med Astronauterne foran!


    Updated 14-01-2011 at 19:51 by Claes
  5. John's avatar
    Mit problem er:

    1. i alm. tråde, kan jeg kun indsætte et lille billede, som man skal trykke på, for at det bliver stor. (æv)
    2. i disse tråde, kan jeg ikke oploade billeder, ligesom jeg kan i alm. tråde. (æv æv :-)
  6. Claes's avatar
    Nej okay. Jeg har lige prøvet også. Jeg kan også kun tage fra et andet sted fra nettet hér i kommentarene. Oppe i selve bloggen kan jeg godt uploade billeder. Det kan være man ikke kan uploade egne billeder i kommentarene. Vi må håbe en administrator læser med og svarer os på vores spørgsmål.
  7. John's avatar
    Ok, så er det ikke kun mig :-)

    Men hvordan får jeg de store billeder ind i alm. tråde, og ikke et lille billede, som man skal trykke på?
  8. Claes's avatar
    Denne har også en rigtig fed 1970'er lakering. Ærgeligt den er ødelagt. Jeg ville ønske den slags lakeringer ville overleve. Det er jo en ren tidsbobble. http://www.dba.dk/ny-pris-1974-corve...n/id-72427467/