smeden

Historien om Sorte Plader

Rate this Entry
Citer Skrevet af smeden Vis Indlæg
Historien om sorte plader, startede en dag i April 2012

Jeg ringer til Motorhistorisk Samråd, forespørger om reglerne for at få sorte plader,
For at få historisk korrekt nr plade skal køretøjet have været indregistræret på sorte plader. og det har vetten jo ikke, men så kan man få
tidtypisk korrekt nr plader, og hvis man ansøgte før 01-06-2012 havde man mulighed for at ytre ønske om hvad der skulle stå på pladerne.
så jeg spurgte om jeg kunne få CS 72 454. C for corvette, S for stingray, 72 for 1972, 454 fordi det var tallet der stod på nr pladen i Texas (454MPF)
Den flinke mand sagde et øjeblik, der gik et par minutter, hvor efter han sagde det ikke kunne blive CS 72 454, men istedet AS 72 454 da AS er tidstypisk for Desember 1972. så vi blev enig om at jeg inbetalte 250 kr og han sendte mig en atest hvor på der stod at jeg kunne få sorte plader
med nr AS 72 454.
Den 01-05-2012 hendvender jeg mig på SKAT Køge med min atest, udfylder en masse papire betaler 2380 kr, får beskeden at der vil gå ca 8 uger
så vil SKAT Køge give besked om de er kommet, der går 8 uger men der sker ikke noget, så jeg beslutter mig at ringe til SKAT Køge, jeg skal hilse at sige det er ikke nemt, men en morgen kl 0730 kommer jeg ved en fejl til at ringe og telefonen bliver taget, jeg siger hvem jeg er og spørger efter mine sorte plader, hvor efter stemmen i røret siger der ikke er åbent endnu, hvor til jeg spørger hvorfor hun så tar telefonen, hun siger det var en fejl,
men forbarmer sig og kigger efter mine sorte plader. Vender tilbage med beskeden, på grund af ferie og arbejds pres på den tyske fabrik der laver sorte plader, vil der gå yderlig 4 uger før de kommer.
Væbnet med tålmodighed og håb om at det kunne nåes at få sorte plader inden Viking run 03-08-2012 men nej det nåede jeg ikke.
Det blev august sommerferien startede håbet var der endnu men nej, 14 dage efter Viking Run Tog vi på Camping i det jyske,
Stadig uden sorte plader, men så fredag d 24-08-2012 kom beskeden om at de sorte plader var klar til afhentning.
Men der var jeg i jylland og de sorte plader hos SKAT Køge, da jeg nu havde ventet så længde kunne jeg også vente til jeg kom hjem fra jylland.
Så om tirsdagen d 28-08-2012 ud i garagen af med EU pladerne, afsted til SKAT Køge træk et nr og så vente, men der gik kun 2 min så var det min tur, det gik næsten for let, ind til skranken aflever EU pladerne og bede om de sorte plader, øjeblik sagde damen som vendte ryggen til og gik,
tilbage kom hun med en pakke indeholdende sorte plader med nr AC 72 454, hvor efter hun begynte at spørge sine kolegaer om de viste hvordan
man omrigistreret fra EU plader til sorte plader, prøve et par gange uden held, ringe til SKAT Tåstrup for at få hjælp prøve igen og igen,
hvor efter jeg får mine papir igen og EU pladerne. der er desvære en fejl i computeren så de ikke kan registrer sorte plader, men vil kontakte mig
når de har fået rettet fejlen med computeren,
øv øv og øv lysten til at jævne bygningen med jorden var til stæde. nå men håbet er grønt så de sorte plader når vil at komme på vetten inden
vi skal på træf, til Egeskov Slot d 15-08-2012 men nej det gjorde de så heller ikke, tiden gård indet sker, så jeg prøver at ringe til SKAT Køge
og det er stadig ikke nemt at få forbindelse, men så tirsdag d02-10-2012 kl 10 bliver telefonen taget en stemme siger SKAT Køge det er Heidi
hvad kan jeg hjælpe med, jeg siger hvem jeg er og spørger efter mine sorte plader. Stemmen siger et øjeblik der går et par minutter hvor efter jeg bliver spurgt om forsikringsselskab stadig er ETU svaret er ja, man kan høre der bliver tastet hvor efter stemmen siger at nu må jeg ikke længer køre i vetten med EU pladerne da den nu er registreret på sorte plader.
Nu var det at jeg var på arbejde i Ishøj, EU pladerne sad på vetten som stod i Glostrup, og de sorte plader hos SKAT Køge. Ind til mester, spørge
om fri i et par timer, ud i bilen hjem til Glostrup pille EU plader af og så a sted til SKAT Køge, træk et nr vente 5 min ind til skranken snakke med Heidi aflevere EU pladerne få de sorte plader med nr AS 72 454 fik osse en undskyldning, SKAT Tåstrup havde glemt at give besked da computer fejlen var rettet.


DET VAR HISTORIEN OM DE SORTE PLADER

N8 d2-10-2012 104.jpgN8 d2-10-2012 108.jpgN8 d2-10-2012 106.jpg
Categories
Uncategorized

kommentarer

  1. John's avatar
    Tålmodighed er en dyd Jesper.

    Ser flot ud på din bil. sorte nr. plader og gamle biler passer bare sammen.