John

Min Corvette

Rate this Entry
Min corvette er en (early)1969 convertible som jeg har købt i USA for et par år siden.
Jeg fandt Corvetten ved en Corvette forhandler på østkysten,efter lang tids søgen. Corvetten er en number # car på motor, gearkassen, bagtøj.
Den er født med en L46, 350/350 motor, 4 speed gearkasse, sortvinyl indtræk (ZQ4) og sort top.
Selv lakken er fra 69(68) og er Riverside Gold, og det kan tydelig ses, den har helt klart en del ”patina” J



Sælger havde beskrevet bilen som den var, det var små tingsom ikke passede, alt i alt kan jeg godt anbefale at man selv køber bil i USA. Men man skal dog være opmærksom på alle ”underlige” biler der bliver solgt i USA. Jeg tror det bedste man kan købe er en ”ærlig” bil, eller en bil som er istandsat ved en anerkendt forhandler.

Jeg havde ikke 3 parts inspektion på min bil, og det gik fint i mit tilfælde. Men jeg ville nok anbefale at man gør det, hvis man skal til at købe bil i USA.

Bilen fik jeg selv sendt hjem via Schumacher, og fik betalt told og moms af bilen. Bilen kom hjem i efteråret, så vinteren gik med at laveet par små ting, og gøre den klar til syn. Den kom til syn i marts, og gikigennem syn første gang. Samme dag betalte jeg afgift af bilen (28.800kr) ogfik nummerplader på.

Efter et stykke tid, fik jeg besked fra SKAT, at jeg havde betalt ca. 9000 kr for meget i afgift, så SKAT sendte 9000 kr retur til mig J

Siden jeg har fået bilen, har jeg ikke gjort det store ved den, kun lidt MSD, headers, 2½” udstødning osv. Men div. projekter er på vej J

Her er salgsteksten fra sælger på min bil:

1969 Corvette Convertible survivor car, 350/350hp matching numbers, 92,500 original miles, 4 speed. Options include PowerBrakes and Speed Warning Indicator, Original Riverside Gold (paint code 980)with black interior and black convertible top. Very nice original unmolestedbody and I belive the paint is original and needs to be redone. Interior looksto be original and in very nice condition. The convertible top should bereplaced. The frame is solid, no rot or holes. Headlight and windshield wipertray work beautifull. The car recently recevied new ball joints, polyurethanebushings, rebuilt transmission, both front and rear chrome bumper were redone. Thecar runs out awsome. Drive while restore.


Mvh,
John

P.S en stor tak til de folk, der gider svare på alle mine spørgsmål på hjemmesiden. Og jeg vil opfordre ALLE medlemmer af CCCD, til at bruge vores hjemmeside mere.
Categories
Uncategorized

kommentarer

  1. Claes's avatar
    FEDT, John!!

    Dejlig lille blog - har nydt din historie!

    Claes