• tøjshop

    Image
  • Kalender / Events

    Turtle Ball 2024

    Fra: 10-05-2024 19:00
    til: 11-05-2024 23:00

    Forårsmønstring

    11-05-2024

    Viking Run 2024

    Fra: 01-08-2024 14:00
    til: 04-08-2024 18:00

  • Velkommen til

  • Velkommen til CCCD




    Hos Kim Søndag den 14 Oktober.

    Tilmeldingstråd : http://www.cccd.dk/forums/showthread...stJylland-møde
    ...



    besøgte Viking Run 2012 og vi var godt repræsenterede, se det endelige resultat den 24. september fra DR HD.

    Thomas Skov vil lære alt, hvad der er værd at vide om biler, og han vil lære det af de bedste. I denne uge er Thomas taget til amerikanerbil-træf i Roskilde for at teste mekanikerevnerne mod Felix Smith. Og så skal de to se nærmere på de mega mange, mega
    ...




    CCCD Sensommer Cruise den 15 September


    Turen går til Egeskov Slot

    Så er det tid til den store sensommer tur som i år går til Egeskov Slot

    Turen starter den 15-09-2012 kl. 9.30 i Karlslunde

    Jyderne vil støde til senere i Odense.

    Hvordan forløber arrangementet:
    1. 1. Første mødested er Tankstationen på Køgebugt motor vejen i Karlslunde, afgang derfra vil være kl. 9.30. Fra kl. 9.00 vil klubben byde på en kop kaffe.
    2. Kl.
    ...

    Vedhæftet fil 2713

    Klubben deltog i FDA's årlige generalforsamling, Allan og Claes var afsted, det er Claes til højre i billedet.


    Vedhæftet fil 2545

    Spirit of CCCD, Fosettes fine nummerplade.

    CCCD deltog i Scandinavian Custom Show i Bella, lineup fra indgangen med Rene, Brian og Christians

    Vedhæftet fil 2563
    CCCD ånden indfanget i disse dogme-videoer:

    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=t2NENegNX8Q
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=N3c03k6Thy8
    Article Preview




    Hej til alle ude i klubberne.

    Den danske ”sommer” er slut. Vinteren nærmer sig med stormskridt, og vores biler skal gemmes væk.

    Der er dog lige noget som skal overstås før vi pakker bilerne væk for denne sæson.

    Der er Scandinavian Custom Show i Bella Center d. 4-5-6 november.

    I år har man tænkt sig at prøve noget nyt. Man vil lave en 1.700 kvm. Hot Rod City med massere af fine Hot Rods, det hele bygges op som en gammel 50ér by med gammel ...
    Article Preview



    Referat fra Generalforsamling i CCCD afholdt på Agenavej 37, 2670 Greve.

    Valg af dirigent: Christian blev valgt.

    Valg af referent, Steffen blev valgt.

    Formandels beretning:
    se særskilt beretning.

    John takkede Claes for hans store entusiasme og engagement som formand, der var stående bifald.

    Fremlæggelse af regnskab og budget

    Helle omdelte regnskab pr. 30.9.2011, og gennemgik posterne.
    Takkede for den store opbakning til klubben der nu allerede er oppe på 105 medlemmer.
    Opfordrede til automatisk betaling, så vi sparer opkrævningsudgifter.
    Regnskab ligger på hjemmesiden.
    Mappe med regninger forelagt på GF

    Brian oplyste at det er dyrt at sende FDA kort ud til alle medlemmer.
    Forslag om at dele ud til lokale kontaktpersoner, der så kunne sørge for distribution til medlemmerne. Rene blev overordnet tovholder på dette. ...

    Kære medlemmer af CCCD

    Tusind tak for en helt fantastisk Corvette-sæson! Det har været en sand fornøjelse, at se denne klub blomstre og udvikle sig positivt lige fra første dag uden salt på vejene.

    Vi skød sæsonen i gang med et brag af en event, nemlig vores medvirken til åbningen af Graceland i Randers. Dette arrangement var en stor succes, hvor mange af vores medlemmer deltog. Vi havde et rigtig godt samarbejde med Mustang-klubben, som jeg tror og håber på at vi fremover kan lave flere arrangementer ...

    Mød frem og se Brian køre mod en Tesla 10:30 på Lørdag:

    ...



    Normal ventetid på historiske plader

    Ventetiden på at få historiske nummerplader har siden 1. april, hvor også biler fra 1958 til 1976 har kunnet få sorte to-bogstavsplader, været ekstrem lang. SKAT har nu overfor MhS lovet, at leveringstiden fra den 26. august fremover vil blive maksimum 8 uger, sådan som det oprindeligt var bebudet fra SKATs side.

    SKAT beklager, at ventetiden på de bestilte plader fra april og frem til i dag, har været så lang, men forklarer det med, at der har været ekstraordinært mange
    ...

    MotorRetro fik lejlighed til at sammenligne C3 og C4 til træffet på Herlevgaard, god læsning:


    Inden jeg tager fat på selve sommerferiens biloplevelser lige et tibageblik: Hos Claes af Herlevgaard prøvede jeg jo både en Corvette fra halvfjerdserne og en fra firserne, og det gav mig en overraskelse, for jeg kunne faktisk bedst lide den nye. Dét er sjældent i min verden.

    Den Corvette C4 jeg prøvede var en tidlig aftapning med targatag og digitalinstrumenter – og ikke mindst: Den var en af årsagerne til den forvirring, som jeg nævnte i min mellemlanding mellem England og Sverige. Hvad er mit automotive ståsted egentligt, nu hvor min dannelsesrejse har ført mig fra tressernes England over halvfjerdsernes Italien og til Japan og firsernes Tyskland?

    Vedhæftet fil 2145

    Læs resten af artiklen her

    Nu har selv TV2 fået øjnene op for Classic Corvette Club med dette fine indslag:


    I CCCD kan vi godt lide at bruge vores biler. Derfor fik en lille gruppe af os den gode idé, at stille op i Ganløse Hillclimb. Det startede med et indlæg på forum om netop dette historiske racerløb - og så var der ikke langt fra tanke til handling: CCCD stillede et lille team med 3 klassiske Corvetter! Vi havde igennem længere tid talt om at stille op ...



    Gaderæs og rock'n roll !!

    I weekenden 24-26 Juni sker der en masse hvis man interesser sig for klassiske biler, lovligt gaderæs og klassisk rock'n roll !

    I Mern afholdes South Island Rumble, Anders som også henter bands til Viking Runs har arrangeret en perlerække af bands med højdepunkter som The Jets fredag:



    og Si Cranstoun lørdag aften:



    det lovlige gaderace køres Lørdag ...

    SKAT har primo maj lavet nye regler og procedurer for afgiftsvurdering af importerede køretøjer, hvilket har medført en væsentlig forringelse af serviceniveauet overfor folk, som ønsker at få historiske motorkøretøjer ind i Danmark fra udlandet.


    Ændringen har medført, at det nu ikke længere er muligt at få at vide, hvor meget man skal betale i afgift for import af ældre køretøjer – det vil sige, at man nu ikke ...

    Jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte med træffet hos Claes – men vi kan jo tage vinderne først: Ja, amerikanere og tyskere kan ikke mødes uden konkurrence, og jeg havde æren af at indgå i et dommerpanel, der skulle finde tre vindere. Og hovedvinderen var let: Vincenzo i Lancia Flavia

    Det var Claes’ idé, at hovedvinderen til træffet ...