• Formandens beretning 2011

    Kære medlemmer af CCCD

    Tusind tak for en helt fantastisk Corvette-sæson! Det har været en sand fornøjelse, at se denne klub blomstre og udvikle sig positivt lige fra første dag uden salt på vejene.

    Vi skød sæsonen i gang med et brag af en event, nemlig vores medvirken til åbningen af Graceland i Randers. Dette arrangement var en stor succes, hvor mange af vores medlemmer deltog. Vi havde et rigtig godt samarbejde med Mustang-klubben, som jeg tror og håber på at vi fremover kan lave flere arrangementer sammen med. En stor tak skal lyde til Allan Keil, som gjorde et stort benarbejde for, at det hele kunne lade sig gøre! Det var en fornøjelse at se næsten samtlige biler, som deltog, havde vores logo på siden – selv Cadillac-klubben havde vores logoer på. Tak for det, Allan!

    Vi har gennem hele sæsonen afholdt mange motordage både her på Sjælland og i Jylland. Motordagene er super gode og rigtig godt besøgt. Der skal lyde en stor tak til især Brian og David fordi i gider skrue og pille i vores Corvetter. Også en stor tak til Claus Garage, som lagde Corvette-værksted til én af vores motordage. Morten i Jylland og alle andre, der har gjort disse dage mulige skal også have stor TAK.

    Vi har afholdt et vellykket Herlevgaard Fællestræf, hvor vi samlede en masse biler af forskellig herkomst, faktisk kom vi i alt op på over 100 biler. Det viste sig at være en stor succes, og alle ejerne kom rigtig godt ud af det med hinanden. Klubben har fået et samarbejde op at stå med www.MotorRetro.com. På MotorRetro har man kunne læse flere spændende artikler om vores biler. Det kan vi godt lide.

    Dette blev også sæsonen hvor flere i klubben påbegyndte deres motorsport-karriere. 3 af vores medlemmer, inklusive jeg selv, tog en-dagslicens og dannede et racerteam, som stillede op til Ganløse Hillclimb. Det var et forrygende arrangement, og det er helt sikkert ikke sidste gang vi har stillet til start dér. Klubben fik god omtale af speakeren hver gang en af os havde en start. Vi skal måske have kigget lidt på dækkene, så vi står lidt bedre fast. Jeg havde en underlig tiltrækningskraft på keglerne og Christian havde det samme på en hegnspæl. Steffen Jung kørte rigtig fint, men havde lidt problemer et trægt gear. Vi kommer stærkt tilbage i 2012!

    Streetrace er også blevet en stor del af klubben. En duperende procentdel af os deltog i Streetrace i Greve. Nogle med mindre gode resultater, ingen nævnt – ingen glemt, og andre med rigtig gode resultater. Til ét af løbene tror jeg vi var 15-20 klubmedlemmer, både som deltagere og tilskuere. Det er intet mindre en utroligt, når man tænker på klubbens relativt lille størrelse. Vi har talt om at lave et klubmesterskab, som afholdes ved ét af løbene næste år. Det kunne være rigtig sjovt.

    Gennem hele sæsonen har vores klub mødt talstærkt op på Roskilde Havn hver torsdag. Dette arrangement har vist sig at være en rigtig god måde at holde kontakten ved lige mellem de egentlige træf og arrangementer. Igen, når man ser på antallet af klubmedlemmer – næsten hver eneste torsdag, så forbløffes man. Det burde ikke være muligt, at mønstre så mange hver eneste gang. Men det er det altså i vores klub. Tak for det! Her vil jeg gerne nævne Jesper og Jette. Jeres servicevogn har helt sikkert været med til at gøre torsdagene i Roskilde til en kæmpe succes. Tak for kaffe! Jeg håber, at medlemmerne på Jyllands-siden kan finde et godt sted og lave noget tilsvarende – det kan varmt anbefales!

    Vi har gennem hele sæsonen deltaget i mange forskellige træfs f.eks Moparmeet i Mørkøv, Daydreamers Meet i Tølløse og sommerfest i Jyllinge. Tak til Niels Bay for at arrangere sommerfesten i Jyllinge, som oven i købet gav avisomtale!

    Vi er i denne sæson, som den eneste Corvette-klub i Danmark, blevet fuldbyrdige medlemmer af FDA og opnår på den måde alle fordele af at være medlemmer. Det er en rigtig god ting. Desuden har Christian Jørgensen gjort et stort og godt stykke arbejde for at finde en god måde at forsikre ikke helt originale Corvetter. Dette sker gennem ETU-forsikring.

    Nu ser vi frem til den kommende sæson, som helt sikkert bliver mindst ligeså god, som denne.

    Datoen er allerede sat for Herlevgaard Fællestræf 2012, det bliver 2. Juni.
    Nu er der kun tilbage at sige:

    Der er så meget ånd, så meget KRAFT!

    Tak for en fed sæson.

    Claes Falkentoft, Formand CCCD