All Blog Entries

  1. Motor renovering / opgradering

    Jeg er netop faldet over nogle rigtig gode videoer om motor-renovering / opgradering til 383 "stroker-motor". Jeg synes ihvertfald de var rigtig interessante. Man lærer ihvertfald lidt om hvordan det hele hænger sammen, hvis man ikke var helt sikker før. Sjovt at kunne se det hele fra start til slut. Nu føler jeg, at jeg endnu bedre ved hvad Brian laver ude i sin garage hele tiden.

    Se videoerne her:



    ...
    Categories
    Uncategorized
  2. Hvorfor kører jeg Corvette?

    Der findes rigtig mange spændede og lækre biler i denne verden, men alligevel har de fleste af os i denne klub netop valgt Corvetten. Det virker næsten som en selvfølge for mig: Corvetten er jo bare den sejeste og flotteste af dem alle sammen! Men hvad er det, der netop har gjort at drømmebilen blev Corvette? Her vil jeg skrive om hvorfor Corvetten blev min drømmebil!

    Min forkærlighed for amerikanerbiler startede 21. April 1980, hvor jeg 1 dag gammel blev fragtet hjem fra hospitalet ...

    Updated 04-12-2012 at 20:21 by Claes

    Categories
    Uncategorized
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder
  3. 1958 Corvette XP-700

    Bill Mitchell, chefen for GM´s designafdeling, benyttede enhver lejlighed til at bygge en lækker vogn til sig selv. Det var også sådan XP-700 blev til i 1958. Han tog simpelthen en helt almindelig 1958 Corvette og designede en et helt nyt karosseri til den - i såkaldt Grand Prix-design.

    Bilen var ment som en konceptbil, men blev senere en egentlig prototype, der blev udstillet på diverse motorshows. Bill Mitchell anvendte bilen som personligt transportmiddel i bilens første leveår ...

    Updated 29-01-2011 at 16:47 by Claes

    Tags: ferrari, xp-700
    Categories
    Historiske Bilportrætter
  4. Corvette Scaglietti 1959 - (Cobra Concept)

    Vidste i, at AC Cobra ligeså godt kunne have været baseret på Corvette, og ikke på AC og Ford? Det er ikke desto mindre sådan det er! Cobra blev en legende, som vandt uendelig mange sejre på racerbanerne. Men det var sejre, som i stedet kunne være vundet af - Corvette!

    Fem år før de Ford-motoriserede AC Cobraer begyndte at indtage racerbanerne, besluttede 3 mænd fra Texas at bygge en sportsvogn, der kunne give alle europæerne baghjul - på deres egen hjemmebane! Navnene på gutterne ...

    Updated 29-01-2011 at 16:47 by Claes

    Categories
    Historiske Bilportrætter
  5. Apollo 12 Corvetterne

    Det er utroligt hvad der kan komme ud af en kommentar om en Riverside Gold Corvette. Tak John! Under researchingen på farven faldt jeg helt tilfældigt over astronauterne fra Apollo 12 holdet og blev mindet om deres lækre matchene 1969 Corvetter - i netop Riverside Gold lakering! Det er simpelthen så fed en historie, at jeg synes den fortjener en lille fortælling i sig selv!

    Det er ikke så underligt, at de mænd, der til daglig skubbede til grænserne for hvad der var fysisk og teknologisk ...

    Updated 13-04-2013 at 09:19 by Claes

    Categories
    Historiske Bilportrætter