Claes

  1. Julegaver idéer til klassiker-ejeren!

    En klassisk vogn er i mine øjne meget mere end bare en vogn. Den er et stilelement - en accessory, på samme måde som et par klassiske solbriller er det. Det er jeg ikke i tvivl om de fleste faktisk er enige i. Mange begynder at gå mere og mere op i at tilbehøret skal passe til vognen, f.eks autentiske lædertasker, korrekte solbriller, kørehandsker osv. Én ting glemmer de fleste dog: Duften. Altså ikke bilens - men ejerens!

    Det nytter ikke noget, at alt spiller 100% visuelt - men duften ...
    Categories
    Uncategorized
  2. CCCD kører Ganløse Hillclimb!

    I CCCD kan vi godt lide at bruge vores biler. Derfor fik en lille gruppe af os den gode idé, at stille op i Ganløse Hillclimb. Det startede med et indlæg på forum om netop dette historiske racerløb - og så var der ikke langt fra tanke til handling: CCCD stillede et lille team med 3 klassiske Corvetter!

    Vi havde igennem længere tid talt om at stille op til Ganløse Hillclimb, men så opstod der den komplikation, at Licenskurset skulle holdes dagen før selve løbet, og den dag havde vi ...

    Updated 31-03-2016 at 20:03 by AndersJ

    Categories
    Uncategorized
  3. Motor renovering / opgradering

    Jeg er netop faldet over nogle rigtig gode videoer om motor-renovering / opgradering til 383 "stroker-motor". Jeg synes ihvertfald de var rigtig interessante. Man lærer ihvertfald lidt om hvordan det hele hænger sammen, hvis man ikke var helt sikker før. Sjovt at kunne se det hele fra start til slut. Nu føler jeg, at jeg endnu bedre ved hvad Brian laver ude i sin garage hele tiden.

    Se videoerne her:



    ...
    Categories
    Uncategorized
  4. Hvorfor kører jeg Corvette?

    Der findes rigtig mange spændede og lækre biler i denne verden, men alligevel har de fleste af os i denne klub netop valgt Corvetten. Det virker næsten som en selvfølge for mig: Corvetten er jo bare den sejeste og flotteste af dem alle sammen! Men hvad er det, der netop har gjort at drømmebilen blev Corvette? Her vil jeg skrive om hvorfor Corvetten blev min drømmebil!

    Min forkærlighed for amerikanerbiler startede 21. April 1980, hvor jeg 1 dag gammel blev fragtet hjem fra hospitalet ...

    Updated 04-12-2012 at 20:21 by Claes

    Categories
    Uncategorized
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder
  5. 1958 Corvette XP-700

    Bill Mitchell, chefen for GM´s designafdeling, benyttede enhver lejlighed til at bygge en lækker vogn til sig selv. Det var også sådan XP-700 blev til i 1958. Han tog simpelthen en helt almindelig 1958 Corvette og designede en et helt nyt karosseri til den - i såkaldt Grand Prix-design.

    Bilen var ment som en konceptbil, men blev senere en egentlig prototype, der blev udstillet på diverse motorshows. Bill Mitchell anvendte bilen som personligt transportmiddel i bilens første leveår ...

    Updated 29-01-2011 at 16:47 by Claes

    Tags: ferrari, xp-700
    Categories
    Historiske Bilportrætter
Side 1 af 3 123 SidsteSidste