All Blog Entries

  1. Hvilken farve og lakering klæder bedst en Corvette?

    Jeg har altid syntes, at klassiske Corvetter er flottest i de klassiske farver som f.eks sort, rød eller sølv. De sidste par år har jeg dog taget mig selv i at kunne lide farver og lakeringer, der skiller sig lidt ud fra mængden. Måske har det noget at gøre med, at der er kommet rigtig mange sorte, røde og sølvfarvede Corvetter i Danmark?

    Indtil videre er jeg i tvivl om, om min Corvette skal være sort igen, når den en dag skal males, eller om jeg skal prøve noget lidt mere anderledes ...

    Updated 29-01-2011 at 16:48 by Claes

    Categories
    Corvette inspiration/debat
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder
  2. Pontiac Banchee 1964 XP-833 - Prototype

    Det var ikke kun Chevrolet-afdelingen hos General Motors, der tænkte i flotte kileformede 2-personers sportsvogne med Coca-Cola form. Pontiac, under ledelse af Chefingeniør John Delorian, ledte også efter noget, der kunne konkurrere med blandt andre Ford Mustang.

    I 1964 løftede Pontiac sløret for deres seneste konceptbil, som de kaldte Banchee. GM var allerede igang med at den kommende Corvette C3, og Banchee lånte en del designelementer derfra. Idéen var, at Banchee skulle være en ...

    Updated 29-01-2011 at 16:48 by Claes

    Categories
    Historiske Bilportrætter
  3. Mako Shark til Manta Ray - Konceptbiler

    Design er ofte inspireret af naturen, det er jeg overbevist om at i har hørt og lagt mærke til før. Biler er absolut ingen undtagelse og faktisk blev én af bilhistoriens mest imponerende showbiler til under en dybhavsfisketur på Bahamas!

    Mako Shark, der uden tvivl er én af de absolut smukkeste konceptbiler nogensinde bygget, blev designet af Larry Shinoda i 1961 under ledelse af Bill Mitchell, som vi efterhånden ved, var lederen af GM's Designafdelig i perioden. Det hedder sig, at ...

    Updated 28-12-2012 at 19:41 by Claes

    Categories
    Uncategorized
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder
  4. Stingray Race Car 1959 (XP-87) - prototype


    Manden bag det smukke hajdesign, som både C2 og C3 har, var GM's vicepræsident og leder af designafdelingen, Bill Mitchell. I 1957 var han på Torino Auto Show, og der blev han draget af en lav, og agressivt strømlinet miniatureracerbil: En Fiat kraftigt tunet af det kendte firma Abarth og designet af Pininfarina. Den havde et meget lavt og aerodynamisk ...

    Updated 27-03-2012 at 14:51 by Claes

    Categories
    Historiske Bilportrætter
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder
  5. Chevrolet Corvair Monza GT og SS Spyder - Prototyper

    Inspireret af min blog om SP-819 vil jeg hermed fortælle lidt om de utrolig flotte og meget interessante: Chevrolet Corvair Monza GT og SS (Spyder).

    Chevrolet Corvair Monza GT blev præsenteret sammen Monza SS (Spyder) i 1962. Selvom begge biler var baseret på Corvair, så var de lidt forskellige fordi GT havde motoren vendt 180 grader, så den blev en "ægte" centermotorbil. Monza SS havde derimod det almindelige Corvair hækmotorsetup.


    ...

    Updated 28-01-2012 at 23:26 by Claes

    Tags: corvair, monza gt
    Categories
    Historiske Bilportrætter