Most Popular Blogs

  1. Chevrolet Corvair Monza GT og SS Spyder - Prototyper

    Inspireret af min blog om SP-819 vil jeg hermed fortælle lidt om de utrolig flotte og meget interessante: Chevrolet Corvair Monza GT og SS (Spyder).

    Chevrolet Corvair Monza GT blev præsenteret sammen Monza SS (Spyder) i 1962. Selvom begge biler var baseret på Corvair, så var de lidt forskellige fordi GT havde motoren vendt 180 grader, så den blev en "ægte" centermotorbil. Monza SS havde derimod det almindelige Corvair hækmotorsetup.


    ...

    Updated 28-01-2012 at 23:26 by Claes

    Tags: corvair, monza gt
    Categories
    Historiske Bilportrætter
  2. Hvilken farve og lakering klæder bedst en Corvette?

    Jeg har altid syntes, at klassiske Corvetter er flottest i de klassiske farver som f.eks sort, rød eller sølv. De sidste par år har jeg dog taget mig selv i at kunne lide farver og lakeringer, der skiller sig lidt ud fra mængden. Måske har det noget at gøre med, at der er kommet rigtig mange sorte, røde og sølvfarvede Corvetter i Danmark?

    Indtil videre er jeg i tvivl om, om min Corvette skal være sort igen, når den en dag skal males, eller om jeg skal prøve noget lidt mere anderledes ...

    Updated 29-01-2011 at 16:48 by Claes

    Categories
    Corvette inspiration/debat
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder
  3. CCCD kører Ganløse Hillclimb!

    I CCCD kan vi godt lide at bruge vores biler. Derfor fik en lille gruppe af os den gode idé, at stille op i Ganløse Hillclimb. Det startede med et indlæg på forum om netop dette historiske racerløb - og så var der ikke langt fra tanke til handling: CCCD stillede et lille team med 3 klassiske Corvetter!

    Vi havde igennem længere tid talt om at stille op til Ganløse Hillclimb, men så opstod der den komplikation, at Licenskurset skulle holdes dagen før selve løbet, og den dag havde vi ...

    Updated 31-03-2016 at 20:03 by AndersJ

    Categories
    Uncategorized