All Blog Entries

  1. Historien om Sorte Plader

    Citer Skrevet af smeden Vis Indlæg
    Historien om sorte plader, startede en dag i April 2012

    Jeg ringer til Motorhistorisk Samråd, forespørger om reglerne for at få sorte plader,
    For at få historisk korrekt nr plade skal køretøjet have været indregistræret på sorte plader. og det har vetten jo ikke, men så kan man få
    tidtypisk korrekt nr plader, og hvis man ansøgte før 01-06-2012 havde man mulighed for at ytre ønske om hvad der skulle stå på pladerne.
    så jeg spurgte om jeg kunne få CS 72 454. C for corvette,
    ...
    Categories
    Uncategorized
  2. Elektrikerens første (større) forsøg på at skrue på Vetten

    Lørdag den 21 april 2012

    Vil lige runde denne af med de sidste kommentarer.
    Alt er samlet både for og bag, har været ude og køre og er grov justeret ind med camber og toe in/out (tak til Brian for lån af øjemål)
    Den virker mere stram / stiv hvis man kan sige det sådan når man køre.
    Regner med at den i næste uge kommer til Nybro for udmåling og indstiling af camber toe in/out og caster.
    Optog lidt film nedefra, er lidt mørk hist og pist men giver da et indtryk ...

    Updated 21-04-2012 at 16:42 by Elektrikeren

    Categories
    Uncategorized
  3. CCCD kører Ganløse Hillclimb!

    I CCCD kan vi godt lide at bruge vores biler. Derfor fik en lille gruppe af os den gode idé, at stille op i Ganløse Hillclimb. Det startede med et indlæg på forum om netop dette historiske racerløb - og så var der ikke langt fra tanke til handling: CCCD stillede et lille team med 3 klassiske Corvetter!

    Vi havde igennem længere tid talt om at stille op til Ganløse Hillclimb, men så opstod der den komplikation, at Licenskurset skulle holdes dagen før selve løbet, og den dag havde vi ...

    Updated 31-03-2016 at 20:03 by AndersJ

    Categories
    Uncategorized
  4. Fuel injection

    Fuel injection






    Jeg vil gerne slå helt fast at jeg overhovedet ikke er en benzin-indsprøjtnings-ekspert.
    Men jeg syntes det er et vildt spændende emne. Og for mig, et must på en v8.

    Jeg har læst lidt omkring benzin indsprøjtning til Chevy v8 det sidste stykke tid.
    For mig er der 3 kategorier at vælge imellem.

    1. Gammel brugt TPI fra en tidligere Corvette/Camaro v8 motor.
    2. Nyt og nemt at montere og til en
    ...
    Categories
    Uncategorized
  5. Min Corvette

    Min corvette er en (early)1969 convertible som jeg har købt i USA for et par år siden.
    Jeg fandt Corvetten ved en Corvette forhandler på østkysten,efter lang tids søgen. Corvetten er en number # car på motor, gearkassen, bagtøj.
    Den er født med en L46, 350/350 motor, 4 speed gearkasse, sortvinyl indtræk (ZQ4) og sort top.
    Selv lakken er fra 69(68) og er Riverside Gold, og det kan tydelig ses, den har helt klart en del ”patina” J


    ...
    Categories
    Uncategorized