John

  1. Automat gearkasse, overdrive eller ej?

    Hvis man har automat gear i ens bil, og har en 3 speed automat gearkasse i bilen, som f. eks TH400 så findes der en del gode løsninger, hvis man ønsker flere gear i ens gearkasse.

    Dette lille skriv, vil fortælle om den billigste måde, at fået overgear i ens gearkasse på. Der findes mange andre måde, og gearkasser end det jeg beskriver her. Undersøg venligst selv på nettet :- )

    Den klart nemmeste (i min verden!) er en udskiftning fraTH400 til TH2004R
    Denne løsning
    ...

    Updated 14-04-2019 at 21:03 by John

    Categories
    Uncategorized
  2. 5 manuel gear i bilen?

    Hej,

    Hvis man har en 4 speeds manuel gearkasse i ens bil, og hvis man ønsker at få en 5 speeds manuel gearkasse i bilen, så er der flere muligheder og priser man kan vælg ud fra.
    Inden man gør sig valget om, hvad for en type gearkassen man skal vælge, så skal man gøre op med sig selv, hvad man bruges ens bil til, og hvordan man vil bruge den fremover. Man skal også (i min verden) finde ud af, hvad ratio man har i bagtøjet. Da det i min verden hører sammen med valg af gearkasse.
    ...

    Updated 11-01-2019 at 20:27 by John

    Categories
    Uncategorized
  3. Fuel injection

    Fuel injection






    Jeg vil gerne slå helt fast at jeg overhovedet ikke er en benzin-indsprøjtnings-ekspert.
    Men jeg syntes det er et vildt spændende emne. Og for mig, et must på en v8.

    Jeg har læst lidt omkring benzin indsprøjtning til Chevy v8 det sidste stykke tid.
    For mig er der 3 kategorier at vælge imellem.

    1. Gammel brugt TPI fra en tidligere Corvette/Camaro v8 motor.
    2. Nyt og nemt at montere og til en
    ...
    Categories
    Uncategorized
  4. Min Corvette

    Min corvette er en (early)1969 convertible som jeg har købt i USA for et par år siden.
    Jeg fandt Corvetten ved en Corvette forhandler på østkysten,efter lang tids søgen. Corvetten er en number # car på motor, gearkassen, bagtøj.
    Den er født med en L46, 350/350 motor, 4 speed gearkasse, sortvinyl indtræk (ZQ4) og sort top.
    Selv lakken er fra 69(68) og er Riverside Gold, og det kan tydelig ses, den har helt klart en del ”patina” J


    ...
    Categories
    Uncategorized