david

1. 555 Merlin Big Block - hvis 7,4 liter er godt må 9 liter være bedre !

Så blev det tid til at skrive lidt om et 555 byg, jeg er startet med en 555 shortblock, det er en Merlin III blok med en letvægtskrumptap fra Ohio Crank . Der er mange veje at gå når man skal vælger Big Block fra Chevrolet. Hvis det skal være periode-korrekt (dvs. kunne man få en lignende motor dengang) kan man vælge en bigblock helt tilbage fra 1958, ikke at man kunne få dem i Corvetten dengang, men Chevrolet begyndte allerede at lave bigblock 348'ere i 1958, det var først i 1965 at man kunne få ...

Updated 16-09-2014 at 22:50 by david

Categories
    Motorbyg
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder
  2. Baroner, Corvetteejere og andet godtfolk.

Jeg skrev denne artikel i 2004 og synes godt den kunne tåle et genoptryk:

Ulrik Weiss – kompromisløs racer anno 2004.

Det var med nogen forbløffelse at jeg en forårsdag på Roskilde Køreteknisk anlæg så hvordan Ulrik i hans 65 med en hidsig 327 small-block overlegent og ubesværet kørte fra Jaguar, AC-Cobra og Porscher. Det burde vel egentlig ikke kunne lade sig gøre for en Corvette at udplacere Porsche turboer, letvægtsjaguarer og Baronens Cobra. Men det kunne det og det ...
    Categories
    Uncategorized
  3. Afmontering af dørside C2 ( dækker delvist C3).

klips.jpg
    Første step er at afmontere 3 hesteskoclips som sidder og holder henholdsvis håndtaget til trækruden, rudehejs og drejeknappen som låser døren, det kan gøres med to skruetrækkere som samtidigt skubber clipsen baglæns.
    De sidder enten med åbningen mod drejehåndtaget (vist) eller omvendt

doorpanel_64-002.jpg

her vist bagsiden af håndtaget
    doorpanel_64-003.jpg

de to håndtag er nu afmonteret, så er
    ...
    Categories
    Uncategorized
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede billeder