Blog Comments

  1. John's avatar
    Behøver jeg at nævne farverne valgt til disse fine biler
  2. Claes's avatar
    Mange tak, Allan

    Det med baghjulsproblemet har jeg ikke hørt om - men derfor kan der sagtens være noget om snakken! Jeg har hørt og læst, at de simpelhen kunne overstyre voldsomt pludseligt. Amerikanere var slet ikke vant til den slags køreegenskaber. Tilmed var de følsomme overfor hvilket dæktryk man kørte med, men amerikanerne hældte dog det samme tryk i ringene, som på alle andre biler. Af andre mindre heldige detaljer kan nævnes et benzinfyr monteret i bagagerummet, forest, som kunne købes som ekstraudstyr og en ratstamme, der kunne spidde folk ved frontkollision. Den spildte også meget olie - men det er jo ret udramatisk i denne sammenhæng. ;-)


    Man kunne købe en "anti rool bar" til fronten, der kunne have afhjulpet en del af problemet - men Chevrolet ville ikke ofre de 6 dollars det havde kostet ekstra at lave den til standardudstyr. Fra 1964 fik den et andet baghjulsophænd, der kompenserede for problemet med overstyringen.



    Jeg ville egentlig gerne have en Corvair. Jeg synes den er spændende. Den var dristig, ekperimenterende og elegant for sin tid. I denne lidt senere udgave skulle der ovenikøbet være kommet bedre styr på problemerne. Jeg ku´godt!
  3. Claes's avatar
    Hvis det er et billede, der findes et andet sted på nettet, så plejer jeg bare at højreklikke på det og trykke "kopier". Så kan man sætte de ind i tråden. Hvis du bruger den dér indsæt billede, , så skal man fjerne det lille flueben i den lille firkant. Så sætter den billedet ind i samme størrelse, som det var på den side man "stjal" det fra. ;-)

    Her er skøønt billede af Astro-vetterne, som de amerikanske astronauter fik i 1969. Det er ligefør de er en helt blog værd i sig selv! Jeg havde faktisk glemt dem - og også at de netop var Riverside Gold. Fedt!



    Riverside Gold Costum-lakerede vetter - med Astronauterne foran!


    Updated 14-01-2011 at 18:51 by Claes
  4. John's avatar
    Ja der er mange fede gamle farver, lidt synd de går i glemmebogen.

    HVORFOR KAN JEG IKKE FÅ STORE BILLEDER IND I MIN TRÅDE??
    Hvad gør i andre?
  5. Claes's avatar
    Hej John

    Mange tak for din kommentar!

    Ja. Hvis jeg havde din bil, så skulle den helt absolut også være Riverside Gold igen - helt uden tvivl. Det er da en fed tidstypisk farve! 1960'ere og 1970'erne var jo nogle år med dejligt mange specielle farver - og jeg elsker dem!

    Riverside Gold er et rigtig godt eksempel, den gør sig endnu bedre i virkeligheden, synes jeg:

  6. John's avatar
    Underligt der kan være tvivl om det, vi alle ved da, at det naturligvis er 1969 Riverside Gold som er den flotteste farve :-)

    Jeg har det sådan, at jeg godt kan lide de tids typiske farver. Ud over Riverside Gold fra 1969 syntes jeg at 1969 Fathom Green, 1970/71 Ontario Orange, 1971/1972 Steel Cities Gray + nogle andre er super flotte.

    Hvis min bil skulle males om i dag, så skulle den være Riverside Gold igen. Hvis jeg bestemmer mig for en anden farve, så skal det være en tids typisk farve fra min bil's årgang.

    /John
  7. Claes's avatar
    Hermed lidt ekstra billeder. Der kan åbenbart max være 10 billeder i selve bloggen..




    Bill Mitchell poserer sammen med Stingray Race Car foran GM's stylingsafdeling i 1959:




    Tegning af Stingray Race Car:



    Stingray Race Car set sammen med bilen den inspirerede til - C2. Her i forbindelse med C2's lancering i 1963
    Updated 17-01-2011 at 07:37 by Claes
Side 3 af 3 FørsteFørste 123